С тази тема ще хвърлим светлина върху проблемните зони и техния ремонт, при PORSCHE CAYENNE 4.8 Turbo.
В ролята на стенд и тестов материал ще влезне екземпляр от средата на 2008г. със солидно количество допълнителни екстри сред, които:
* PDCC - Porsche Dynamic Chassis Control = хидравлични стабилизиращи щанги, които намаляват значително артикулацията - накланянето на дебелака в завой. За съжаление системата жужи/вие/бучи при ниски обороти и често разваля удоволствието от иначе добре звучащия двигател;
* AAS - Adaptive Air Suspension - въздушно окачване с допълнителни клапани на всеки един амортисьор - системата се монтира на почти всички марки и модели от премиум клас;
* 4.8 Turbo V8 M48.51 двигател с 500 или 540кс;
* Адаптивни ксенонови фарове, които лесно се демонтират от автокрадци;
* Шибедах, който често е причина за течове върху скъпо струващи контролни модули и усилватели!;
Започнахме с преглед на състоянието на двигателя, измервайки компресия:
Cylinder No |
PSI |
BAR |
1 |
230 |
15.85795 |
2 |
240 |
16.54742 |
3 |
235 |
16.20269 |
4 |
235 |
16.20269 |
5 |
240 |
16.54742 |
6 |
240 |
16.54742 |
7 |
230 |
15.85795 |
8 |
240 |
16.54742 |
*компресията е измерена при студен двигател (всички производители съветват да се мери на загрят такъв). В защита на меренето на студено се явява факта, че ако при такъв тип мерене показателите са добри то при топъл двигател те ще бъдат още по-добри.
Първо трябва да махнем 2бр бушони (13 и 14) от кутията в ляво (пред шофьора) под предния капак. Това ще спре впръскването на гориво в цилиндрите! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
За да измерим компресията трябва да натиснем газта до долу (ЗАДЪЛЖИТЕЛНО) и да завъртим ключа на автоматично запалване. Въртенето ще спре автоматично след няколко секунди (около 7). За максимална точност при измерване на компресия е необходима стартерна количка, която да поддържа акумулатора или батерия в добро здраве, която няма да се повлияе от 8 проби за запалване.
Свещите потвърждаваха резултатите от компресионния тест като на вид изглеждаха отлично. За разлика от свещите 3 от бобините бяха спукани. Не достатъчно, за да се отразят на работата на двигателя. Интересен факт е, че бобините, които извадихме бяха с дата близка до тази на производството на автомобила. Браво!
ВНИМАИЕ! Дизайнът на бобините, не е от най-мислените. Визираме пластмасово ухо с метална вложка, което служи за захващане на бобината към капака на клапаните. Не е изработено достатъчно здраво и често бива счупено дори при затягане с малката (1/4) тресчотка.
ВНИМАНИЕ! НОВИ свещи се затягат на 25nm (за да смачкате дихтунгата), докато повторно използвани на 20nm