This website works best with JavaScript enabled

 

 

shutterstock_421760062.jpg

Обслужваме клиенти от цялата страна

Cayenne Turbo 957

С тази тема ще хвърлим светлина върху проблемните зони и техния ремонт, при PORSCHE CAYENNE 4.8 Turbo.

В ролята на стенд и тестов материал ще влезне екземпляр от средата на 2008г. със солидно количество допълнителни екстри сред, които:

* PDCC - Porsche Dynamic Chassis Control = хидравлични стабилизиращи щанги, които намаляват значително артикулацията - накланянето на дебелака в завой. За съжаление системата жужи/вие/бучи при ниски обороти и често разваля удоволствието от иначе добре звучащия двигател;

* AAS - Adaptive Air Suspension - въздушно окачване с допълнителни клапани на всеки един амортисьор - системата се монтира на почти всички марки и модели от премиум клас;

* 4.8 Turbo V8 M48.51 двигател с 500 или 540кс;

* Адаптивни ксенонови фарове, които лесно се демонтират от автокрадци;

* Шибедах, който често е причина за течове върху скъпо струващи контролни модули и усилватели!;

Започнахме с преглед на състоянието на двигателя, измервайки компресия:

Cylinder No

PSI

BAR

1

230

15.85795

2

240

16.54742

3

235

16.20269

4

235

16.20269

5

240

16.54742

6

240

16.54742

7

230

15.85795

8

240

16.54742

 *компресията е измерена при студен двигател (всички производители съветват да се мери на загрят такъв). В защита на меренето на студено се явява факта, че ако при такъв тип мерене показателите са добри то при топъл двигател те ще бъдат още по-добри.

Първо трябва да махнем 2бр бушони (13 и 14) от кутията в ляво (пред шофьора) под предния капак. Това ще спре впръскването на гориво в цилиндрите! ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! 

За да измерим компресията трябва да натиснем газта до долу (ЗАДЪЛЖИТЕЛНО) и да завъртим ключа на автоматично запалване. Въртенето ще спре автоматично след няколко секунди (около 7). За максимална точност при измерване на компресия е необходима стартерна количка, която да поддържа акумулатора или батерия в добро здраве, която няма да се повлияе от 8 проби за запалване.

Свещите потвърждаваха резултатите от компресионния тест като на вид изглеждаха отлично. За разлика от свещите 3 от бобините бяха спукани. Не достатъчно, за да се отразят на работата на двигателя. Интересен факт е, че бобините, които извадихме бяха с дата близка до тази на производството на автомобила. Браво!

ВНИМАИЕ! Дизайнът на бобините, не е от най-мислените. Визираме пластмасово ухо с метална вложка, което служи за захващане на бобината към капака на клапаните. Не е изработено достатъчно здраво и често бива счупено дори при затягане с малката (1/4) тресчотка.

ВНИМАНИЕ! НОВИ свещи се затягат на 25nm (за да смачкате дихтунгата), докато повторно използвани на 20nm

Телефони 

Станислав Цончев
Call +359 887260560
Управител

Петя Димитрова
Call +359 88 787 1330 Мениджър клиенти

 

Facebook  

Обслужваме клиенти от цялата страна

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440