This website works best with JavaScript enabled

 

 

Wheel-Aligner-Hunter-Elite-TD-LR.jpg

Обслужваме клиенти от цялата страна

Диагностика, тестване и ремонт на компресори за въздушно окачване

Диагностика, тестване и ремонт на компресори за въздушно окачване

В случай, че сте собственик на автомобил с въздушно окачване на предната и/или задната ос, Вашият автомобил е снабден с електрически компресор, който поддържа необходимото налягане във въздушните възглавници (2 или 4 на брой).
Най-често употребяваният компресор е произведен от WABCO и се монтира масово в моделите на:


• AUDI
• Bentley
• BMW
• Jaguar
• Land Rover – Range Rover
• Mercedes
• Porsche
• Volkswagen
Диагностика
Най-честият въпрос, който получаваме в процесът на работа е: „Как да разбера дали компресорът ми е повреден?“.
За целта е нужна или специализирана диагностика/софтуер, или компресорен стенд, или основни познания в областта на това как работи системата за адаптивното въздушно окачване.
В тази статия ще разгледаме модел W220 на Мерцедес – идентична система притежава и W211.
Нека се запознаем с основните компоненти, окомплектоващи системата AIRmatic – запазена марка на Мерцедес Бенц (ADS II).

 

 

 


Най-често срещани проблеми:
 Износен сегмент – невъзможност за постигане на желаното от контролния модул налягане
 Надрано покритие на цилиндъра – пропускане на налягане – удължаване на времето, за което компресорът постига желаното от контролния модул налягане – прегряване.
 Пукнатина в дехидратора - невъзможност за постигане на желаното от контролния модул налягане
 Разбита биела – дрънчене, неприятен звук и предпоставка за износване на цилиндъра
 Неработещ клапан за изпускане на налягането – невъзможност за промяна на нивото на автомобила в посока надолу. Възможна е единствено "Lift“ функция.
 Дефектен електромотор – компресорът не се задейства, въпреки команда ON/TEST, в случай че контролното реле е изправно и на кабелите до компресора могат да бъдат измерени 12V.
3 & 4 Преден и задни амортисьори

 


  • Въздушният амортисьор може най-лесно да се оприличи с конвенционален Макферсън, чиято стоманена пружина е заменена с въздушна възглавница. Благодарение на въздушната възглавница, твърдостта и нивото на автомобила се превръщат в безстепенно-динамични. Контролният модул задава секвенционално налягането на всеки амортисьор, получавайки стойности от датчиците за ниво на автомобила (3 на брой) и тези за напречно и странично ускорение (също 3 на брой). Основните предимства са:
     по-висок комфорт при неравности
     по-нисък разход на гориво при висока скорост (снижаване)
     по-висока стабилност при висока скорост (благодарение на снижаването, силата на вертикално притискане „downforce“ е по-голяма)
     минимален страничен наклон при промяна на посоката на движение (body roll)
     възможност за автоматично приспособяване към пътната настилка и стила на шофиране
    Най-често срещани проблеми:
    1. Спукана възглавница – разхерметизиране на системата
    2. Пукнатина в шапката на амортисьора - разхерметизиране на системата
    3. Повреда в буксите на магнитния клапан – амортисьора не може да се втвърдява при нужда
    4. Теч на масло от амортисьора – „изпуснал“ амортисьор

    5. Датчици за ниво („кантарчета“)
    Датчикът представлява пластмасова кутийка (два фиксиращи болта) с рамо, което се върти безконечно. Оригиналният номер при Мерцедес S класа е: A 0105427617. Много чест проблем при поколение W220 е десният преден датчик за ниво – дефектира и се нуждае от замяна с нов. Типичен пример за дефектно „кантарче“ е следният набор от грешки в контролния модул, отговарящ за AIRMATIC.
    ВАЖНО!
    Въпреки, че дефектен е само един от датчиците, паметта за грешките на контролния модул ни показва повреда в абсолютно всички датчици за ниво и ускорение!
    9. Реле на компресора
    Релето на компресора е стандартно (87/85). Препоръчително е то да бъде сменено при отстранен дефект в компресора (прегряване). Причината е, че нагар би могъл да намали количеството ток и компресорът да не функционира по спецификация.
    В някои случаи, причината компресорът да дефектира е залепнало реле, което води до непрекъсната работа на компресора и неговото неизбежно прегряване.

Телефони 

Станислав Цончев
Call +359 887260560
Управител

Петя Димитрова
Call +359 88 787 1330 Мениджър клиенти

 

Facebook  

Обслужваме клиенти от цялата страна

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440