• AUDI
• Bentley
• BMW
• Jaguar
• Land Rover – Range Rover
• Mercedes
• Porsche
• Volkswagen
Диагностика
Най-честият въпрос, който получаваме в процесът на работа е: „Как да разбера дали компресорът ми е повреден?“.
За целта е нужна или специализирана диагностика/софтуер, или компресорен стенд, или основни познания в областта на това как работи системата за адаптивното въздушно окачване.
В тази статия ще разгледаме модел W220 на Мерцедес – идентична система притежава и W211.
Нека се запознаем с основните компоненти, окомплектоващи системата AIRmatic – запазена марка на Мерцедес Бенц (ADS II).
Най-често срещани проблеми:
Износен сегмент – невъзможност за постигане на желаното от контролния модул налягане
Надрано покритие на цилиндъра – пропускане на налягане – удължаване на времето, за което компресорът постига желаното от контролния модул налягане – прегряване.
Пукнатина в дехидратора - невъзможност за постигане на желаното от контролния модул налягане
Разбита биела – дрънчене, неприятен звук и предпоставка за износване на цилиндъра
Неработещ клапан за изпускане на налягането – невъзможност за промяна на нивото на автомобила в посока надолу. Възможна е единствено "Lift“ функция.
Дефектен електромотор – компресорът не се задейства, въпреки команда ON/TEST, в случай че контролното реле е изправно и на кабелите до компресора могат да бъдат измерени 12V.
3 & 4 Преден и задни амортисьори
Въздушният амортисьор може най-лесно да се оприличи с конвенционален Макферсън, чиято стоманена пружина е заменена с въздушна възглавница. Благодарение на въздушната възглавница, твърдостта и нивото на автомобила се превръщат в безстепенно-динамични. Контролният модул задава секвенционално налягането на всеки амортисьор, получавайки стойности от датчиците за ниво на автомобила (3 на брой) и тези за напречно и странично ускорение (също 3 на брой). Основните предимства са:
по-висок комфорт при неравности
по-нисък разход на гориво при висока скорост (снижаване)
по-висока стабилност при висока скорост (благодарение на снижаването, силата на вертикално притискане „downforce“ е по-голяма)
минимален страничен наклон при промяна на посоката на движение (body roll)
възможност за автоматично приспособяване към пътната настилка и стила на шофиране
Най-често срещани проблеми:
1. Спукана възглавница – разхерметизиране на системата
2. Пукнатина в шапката на амортисьора - разхерметизиране на системата
3. Повреда в буксите на магнитния клапан – амортисьора не може да се втвърдява при нужда
4. Теч на масло от амортисьора – „изпуснал“ амортисьор
5. Датчици за ниво („кантарчета“)
Датчикът представлява пластмасова кутийка (два фиксиращи болта) с рамо, което се върти безконечно. Оригиналният номер при Мерцедес S класа е: A 0105427617. Много чест проблем при поколение W220 е десният преден датчик за ниво – дефектира и се нуждае от замяна с нов. Типичен пример за дефектно „кантарче“ е следният набор от грешки в контролния модул, отговарящ за AIRMATIC.
ВАЖНО!
Въпреки, че дефектен е само един от датчиците, паметта за грешките на контролния модул ни показва повреда в абсолютно всички датчици за ниво и ускорение!
9. Реле на компресора
Релето на компресора е стандартно (87/85). Препоръчително е то да бъде сменено при отстранен дефект в компресора (прегряване). Причината е, че нагар би могъл да намали количеството ток и компресорът да не функционира по спецификация.
В някои случаи, причината компресорът да дефектира е залепнало реле, което води до непрекъсната работа на компресора и неговото неизбежно прегряване.