This website works best with JavaScript enabled

 

 

shutterstock_421760062.jpg

Обслужваме клиенти от цялата страна

Какви гуми да си купя

Избери правилната гума за теб!

Какви гуми да изберем? Широки VS тесни? Нормални VS Run Flat? Ниски VS високи? Зимни/летни VS всесезонни? Нови или Втора употреба?

В тази статия ще изложим информацията по модела „често задавани въпроси“

Често в статията ще препоръчваме уеб сайта wheel-size.com като изключително добър начин да изберете съвместим с Вашия размер или да се запознаете с размерите, които производителят на Вашия автомобил препоръчва. Допълнително можете да проверите препоръчителното налягане на гумите според товара, широчина на джантите, тяхното ET, централен отвор, междуболтово разстояние и много други!

  1. Имам един комплект джанти и всеки сезон преобувам гумите. Да се замисля ли за всесезонни гуми?

Краткият отговор е ДА. В случай, че притежавате автомобил, който основно се кара в градски условия, където скоростта рядко надвишава 120км/ч (околовръстен път, магистрала обикаляща града) и заводската му мощност не надвишава 250кс, то Вие ще получите много добри показатели от високия клас всесезонни гуми. Важно е да разглеждате само висок клас всесезонни гуми, защото детайлните тестове показват, че само те се доближават до предназначените за конкретния сезон!

AirShox съвет:

Всесезонните гуми, които предлагат близки до предназначените за конкретния сезон показатели, са на пазара от скоро (2015+). Тук идеята да преминете към тях ще бъде основно, за да спестите разходи по преобуване и време за извършването му. За съжаление на пазарът втора употреба, изборът е ограничен и ще се наложи да потърсите нови! Това би бил удобен момент да вземете решението, че от тук нататък ще шофирате с нови всесезонни гуми! Няма да преобувате всеки сезон (пари + време) и да търсите гуми втора употреба в добро състояние (пари + време + висок риск) през няколко сезона. Спестените средства ще вложите в закупуването на нови всесезонни гуми.

Силно препоръчително е да изгледате видео тестовете на UHP (Ultra High Performance) гуми ТУК и всички всесезонни гуми ТУК.

  1. Да предпочета ли по-широка/по-тясна гума и ако да как да преценя кой размер е съвместим с оригиналния?

По-широката гума има най-голямо предимство на суха настилка и спиране във всякакви условия (сухо, мокро, сняг както в права линия така и в завой). За съжаление по-широката гума изостава при мокра настилка и аква-планинг – драстично!

В случай, че имате мощен (280+ кс) автомобил със задно предаване, би било добре да помислите за различни размери отпред/отзад или наричания още “sport package tires”. Предимството се изразява в повече сцепление при пълна мощност, но за съжаление губите възможността да въртите предни със задни гуми в поредния сезон (целта е равномерно износване на двойки гуми).

По-тесните гуми (зимни) биха дали предимство единствено при шофиране в неотъпкан/отъпкан сняг, което в реални условия би било не повече от 5% от времето, през което се използват (първи сняг, обилен снеговалеж, шофиране по непочистен път в зимни условия).

AirShox съвет:

Използвайте wheel-size.com, за да намерите кои са препоръчаните от производителя размери на гуми и джанти за Вашия автомобил. Сайтът ще Ви подскаже за съвместимост на гуми както по-големи като цолаж (диаметър в инчове), така и като ширина (PLUS size и/или Wider). Съветът ни е да намерите кой размер е най-разпространеният в търговската мрежа или пазарът втора употреба и да се възползвате от значително по-ниската цена поради по-голямото предлагане! Естествено той трябва да бъде съвместим с препоръчания от производителя!

 

  1. Някаква изгъзица, която производителите искат да наложат напоследък ли са RunFlat гумите?

Абсолютно НЕ! Множество автомобили произведени след 2005 г. НЕ разполагат с резервна гума! Причините са много:

  • тя тежи доста (дори и „патерица“)ю
  • заема ценно пространство
  • овехтява
  • струва доста скъпо за производителите (резервна гума + крик + инструменти)
  • точно когато Ви трябва е спаднала
  • трябва да я смените на улицата, което за 80% от водачите е просто невъзможно, а дори и да е възможно, крикът и инструментите, които присъстват в оборудването на автомобил с резервна гума приличат на детски играчки и е рисковано да бъдат използвани

Какво представлява Run Flat гумата?

От вън тя е неразличима от конвенционалната/нормалната гума. Това, което я прави уникална е много твърдият й страничен борд. Той й дава възможността да продължите Вашето пътуване със скорост ДО 80км/ч, дори когато налягането в нея е 0 атмосфери! Този твърд борд прави гумата значително по-издръжлива на усукване в завой, което се усеща дори при нископрофилни гуми!

Какви са недостатъците на Run Flat гумата?

Относителната загуба на комфорт (мекотата на “возията”) е единствената слабост на този тип гума в реални всекидневни условия (не става дума за спорт, писта, драг и пр). Неминуемо следствие от драстичното заздравяване на страничния борд е намаляване на възможността гумата да поема неравностите с лекота. Абсолютен мит е, че Run Flat гумите ще разбият Вашата ходова част, значително по-бързо от нормалните такива.

AirShox съвет:

На пазара втора употреба Run Flat гумите са нежелан продукт, поради което цената им често е по-ниска от идентични конвенционални гуми. Според нас винаги трябва да предпочетете Run Flat гуми. Често този тип гуми са предназначени за оригинално вграждане AO, RO1, MO, MOE, RSC, NO, MGT и др. (съкръщения и какво означават), което ги прави и значително по-тихи в сравнение с нормалните такива! В случай, че Вашият автомобил е оборудван със спортно окачване (S line, M sport, sport suspension) и оригинално е достатъчно твърд, то тогава би трябвало да се замислите за един инч по-малък диаметър на гумите/джантите или по-висока стена/страничен борд на гумата. Целта е да запазите досегашното усещане за твърдост по-познато като “возията” ;) .

Телефони 

Станислав Цончев
Call +359 887260560
Управител

Петя Димитрова
Call +359 88 787 1330 Мениджър клиенти

 

Facebook  

Обслужваме клиенти от цялата страна

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440